Hogy írjunk tökéletes Blog cikket?

Hogy írjunk tökéletes Blog cikket? (struktúra + példák)

Szeretne megírni a legjobb blog cikket, de nem tudja, hogyan kell strukturálni?

Írhat egy vonzó és hasznos blogbejegyzést, de megfelelő struktúra nélkül csak néhány ember olvassa el. Azok az emberek, akik meglátogatják a blogoldalt, akár el is tévedhetnek, és feladhatják anélkül, hogy végig olvasnák a bejegyzést

Ebben a cikkben megmutatjuk, hogyan írhat nagyszerű blog cikket, még akkor is, ha kezdő.

Hogy írjunk tökéletes Blog cikket? (struktúra + példák)

Miért olyan fontos a struktúra a blogbejegyzésekben?

Blogolási statisztikai kutatások szerint több mint 600 millió blog van világszinten. Ennyi verseny mellett mindent meg kell tennie annak érdekében, hogy blogjai kiemelkedjenek, beleértve a megfelelő struktúra használatát is.

Egy jól felépített blog logikus módon vezeti az olvasót egyik pontról a másikra, könnyen követhető és érthető módon. Sokan egyszerűen átfutják a blogokat, így a megfelelő szerkezet segít az embereknek megtalálni azokat a részeket, amelyek iránt érdeklődik.

Az áttekinthető struktúra nem csak abban segíti a látogatókat, hogy megértsék a tartalmat. A keresőmotor-robotok könnyebben feltérképezhetik blogjait, majd megmutathatják azokat a megfelelő embereknek. Ez javítja a keresőmotorok rangsorolását, és több látogatót szerez a WordPress blogjához.

Hogyan írjunk tökéletes blog cikket (struktúra + példák)

Hogy írjak tökéletes blog cikket?

Lehet, hogy Ön világszínvonalú író, de világos szerkezet nélkül a blog cikkeit még mindig nehéz elolvasni.

Ezt szem előtt tartva nézzük meg, hogyan írhat jól strukturált blogbejegyzést, még akkor is, ha teljesen kezdő. Egyszerűen használja például a fenti tartalomjegyzék gyorslinkeit, hogy egyenesen arra a témára ugorjon, amelyről olvasni szeretne. Ezt ne csak most, hanem cikkei megírásakor is alkalmazza.

Hogy írjunk tökéletes blog cikket? Hogy írjak jó blog cikket? Hogy írjak blog cikket? Hogy kell írni blog cikket? Hogy írjak blogot?

Sok eszköz van erre, ami megcsinálja ezt Ön helyett, például a legtöbb szövegszerkesztő is elkészíti a tartalomjegyzéket, van, amelyik élő, gyorslinkként. Ha esetleg WordPress-t vagy egyéb CMS rendszert használ, akkor több bővítményt is talál erre a feladatra. Persze Ön is megcsinálhatja, manuálisan. Ez utóbbi kicsit macerásabb egy hosszú cikk esetén, de sok szempontból hasznos, és szerintünk kihagyhatatlan.

Hozzon létre egy lehetőleg az olvasót is érdeklő és vonzó címsort

A blogcikkek bejegyzéseinek a címsorai általában az elsők, amikre a szem rááll – a kiemelések, nagyobb betűtípus miatt, a jobb tagolás miatt is… – tehát ez az, amit az emberek, az olvasók elsőként meglátnak. Nem számít, mennyire jó a blog tartalma, küzdeni fog, ha nem elég jó, nem elég felhívó, unalmas, vagy sokak által már használt címekkel szeretne olvasókat szerezni vagy megtartani. – na jó, nekünk is van néhány ilyen, de törekszünk ezek kerülésére.

Egy vonzó címsor felkelti az olvasó figyelmét.

Ennek ellenére a címsornak le kell írnia, hogy miről szól a bejegyzés, miközben arra is késztetnie kell az embereket, hogy elolvassák. Ez így együtt már valóban nem egyszerű feladat.

Az interneten található számtalan bloggal nehéz átvágni a zajon. Bár nincs mágikus képlet a tökéletes címsor létrehozására, a BuzzSumo több mint 100 millió cikket elemzett, és arra a következtetésre jutott, hogy az ideális címsor hossza 11 szó és 65 karakter között van.

Ha számokat is szerepeltet a címsorokban, akkor a kutatások azt sugallják, hogy az emberek szívesebben osztják meg az egyjegyű számokat tartalmazó címsorokat.

A BuzzSumo azt is megállapította, hogy többen foglalkoznak az aktuális évet tartalmazó címsorokkal.

Még egy év hozzáadása a cím végéhez elegendő lehet a blog forgalmának növeléséhez.

Az emberek nagyobb valószínűséggel osztanak meg újdonságot sugalló címsorokat, ezért érdemes lehet olyan kifejezéseket használni, mint például az „első alkalommal”.

Egy másik trükk a kötelező információk ugratása olyan dolgok kimondásával, mint „tudnod kell”, „tudd meg” „titok” „legelső” „hogyan” vagy „a legjobb”.

Hogyan írjunk egy nagyszerű blogbejegyzést, példákkal.
Wordpress weboldal készítés wordpress honlap karbantartás wordpress oldal készítés ár

Ha „hogyan” bejegyzést ír, akkor gondoljon a blog által megoldott problémára. Mit írhat be valaki a keresőbe, amikor ezzel a problémával szembesül? Ez gyakran nagyszerű kiindulópont egy meggyőző „hogyan” címsorhoz.

A cím megírása után beírhatja azt egy címsor elemzőbe, például egy internetes toolba, vagy egy SEO eszközbe vagy SEO bővítmény címelemzőjébe.

Én személy szerint ezen utóbbit használom, bár leginkább csak ellenőrzésre. Többek között azért is, mert gyakran írok túl hosszú, beszédes címeket, címsorokat és olyankor ez egy remek figyelmeztető ennek javítására.

Például a legtöbb bővítmény valós adatokat használ a címsor pontozásához, és javaslatokat tesz annak javítására. Ily módon még a kezdők is írhatnak remek és figyelemfelkeltő blogcímet.

Írjon világos és tömör bevezetést a blog cikkhez

Minden nagyszerű blogbejegyzésnek világos bevezetésre van szüksége, amely elmondja a látogatóknak, hogy miről szól a bejegyzés. Ez segít az embereknek eldönteni, hogy érdekli-e őket a téma.

Csakúgy, mint a címsor, nem elég egyszerűen megfogalmazni, hogy miről szól a blog. Azt is el kell érnie, hogy a látogató folytassa az olvasást.

Az emberek nem akarnak időt pazarolni olyan blogokra, amelyek nem érdeklik őket. Ennek ellenére, vagy talán éppen ezért is, a bevezetésnek rövidnek és lényegre törőnek kell lennie. Ideális esetben 1-3 bekezdésre kell törekednie.

Amikor egy rövid, tömör bevezetést kell létrehozni, egy jó trükk az, hogy megpróbálja a lehető leghamarabb belefoglalni a blog kulcsszavát. Ha ragaszkodik ehhez a célhoz, kevésbé valószínű, hogy eltér a témától.

Attól függően, hogy milyen blogot ír, jó eredményeket érhet el, ha érdekes vagy meglepő statisztikákat oszt meg a bevezetőben.

Egy másik lehetőség az, hogy beszélünk egy problémáról és ígérünk megoldást.

Sok bevezetés is használja a FOMO-t, vagyis a lemaradástól való félelmet. Az idő szorításával ráveheti az embereket, hogy most olvassák el a bejegyzést, ahelyett, hogy kockáztatnák, hogy lemaradnak egy ajándékról, eseményről, utazásról vagy bármi másról, amiről a bejegyzés beszél.

Tartalom címsorokkal történő, jól átlátható részekre osztása

A Neten fellelhetők 2022-es és 2023 figyelmet fenntartó kutatások és tanulmányok szerint a legtöbb ember úgy érzi, hogy a figyelme rövidebb, mint korábban.

Nem számít, mennyire jó az írásod, minden kemény munkád kárba vész, ha az olvasók nem tudnak néhány bekezdésnél többre koncentrálni.

Hogy írjak jó blog cikket?

Ezért javasoljuk, hogy címsorok használatával tördelje kisebb részekre és jobban kereshetővé váló témákra és bekezdés részekre, darabokra a bejegyzést.

A címsorok segítségével az olvasók átfuthatják a bejegyzést, és megtalálhatják az őket érdeklő tartalmat. Ez megkönnyíti számukra az újra elolvasni kívánt szakaszok újbóli megtekintését is.

Mielőtt elkezdené írni, érdemes feltérképezni az összes használni kívánt címsort és az egyes szakaszokhoz hozzáadni kívánt tartalmat. Ez összpontosít a bejegyzés írása közben.

Ma, 2023-2024-ben már rengeteg hasznos eszköz áll ehhez rendelkezésre, ha úgy véli, hogy önállóan nem képes ennek kitalálására.

Bár nem úgy gondolom, hogy erre nem lenne önállóan alkalmas az olvasó, s nem utolsó sorban így lehet igazán hiteles. Akár így találhat bele igazán egy témába és megfelelő címsorokba, mert a saját fejével és a saját kérdéseivel, problémáival gondolkodva, a leghatékonyabban tudja megközelíteni a többi ember kérdését, felvetését, érdeklődését.

Ezzel az egyik legfontosabb elemét alkalmazva a címsorok lényegi részére vonatkozóan és megfelelő fókuszt adva az adott témacsoportoknak.

A címsorok létrehozása után rendezze őket úgy, hogy a tartalom logikusan következzen egymás után. Például, ha fitneszblogot írsz, akkor nem szabad megmondanod az olvasóknak, hogy hányszor ismételjenek meg egy edzést, mielőtt megmutatnád nekik, hogyan kell csinálni.

Amikor itt az ideje, hogy ezeket a címsorokat hozzáadja a WordPress weboldalához, hat (6) beépített fejléccímkét használhat (H1…H6.

Weboldal készítés - Tartalom címsorokkal történő, jól átlátható részekre osztása

felsoroláspontokhoz és számozott listákhoz hasonlóan ezekkel a címsorokkal is létrehozhat egymásba ágyazott címsor- és alcímstruktúrát.

Javasoljuk azonban, hogy a címsor hierarchiát a lehető legegyszerűbben tartsa, hogy elkerülje az olvasók összezavarását. Ez azt jelenti, hogy H2 címsorokat kell használni a fő szakaszokhoz, majd H3 fejléceket az alszakaszokhoz, és így tovább.

Tartalomjegyzék hozzáadása

A tartalomjegyzék felsorolja a bejegyzés főbb pontjait, és hivatkozásokat tartalmaz az egyes szakaszokhoz. Ez áttekintést nyújt a látogatóknak arról, hogy mit fed le a blog, miközben lehetővé teszi számukra, hogy egyenesen az őket érdeklő tartalomra ugorjanak.

Ez hosszabb ideig tarthatja a látogatókat a webhelyén, még akkor is, ha csak egy blogbejegyzés egy része érdekli őket.

Tartalomjegyzék hozzáadása blog cikkhez

A tartalomjegyzék még javíthatja a WordPress SEO-ját, mivel a Google gyakran használja a táblázatot, hogy automatikusan hozzáadja a „ugrás a szakaszhoz” linkeket a keresési eredményekhez.

A bekezdések és mondatok legyenek rövidek

Képzelje el, hogy megnyit egy blogbejegyzést, csak azért, hogy megtaláljon egy szövegrészt. Valószínű, hogy azonnal elhagyná az oldalt. Ennek ellenére fontos, hogy blogját rövid bekezdésekre és mondatokra bontsa. Ezeket könnyebb átfutni, és sokkal kevésbé ijesztőnek tűnnek, különösen mobileszközökön.

Jó trükk a hosszú és bonyolult szavak, bonyolult metaforák és virágos nyelv elkerülése. Mindez azt jelenti: legyen egyszerű.

A mondatokat és bekezdéseket úgy kell összeraknia, hogy először a legfontosabb információkat adja meg az olvasónak, majd onnan menjen finomabb részletekbe. Ez megkönnyíti az olvasó számára, hogy átugorja azokat a részeket, amelyek nem érdeklik.

Képek, videók és egyéb médiatartalmak hozzáadása

A látogatók nem akarják úgy érezni, mintha regényt olvasnának, amikor meglátogatják a blogodat. Ezt szem előtt tartva érdemes vizuális tartalmat, például fényképeket, infografikákat, képernyőképeket, grafikonokat és diagramokat hozzáadni.

Ez azonnal felbontja a szöveget, de segít a látogatóknak egy pillantással látni, hogy miről szólnak az egyes szakaszok. Minden vizuális tartalom egy újabb lehetőség arra, hogy megragadja az olvasó figyelmét, miközben végiggörgeti a bejegyzést.

Még úgy tűnik, hogy a vizuális tartalmú blogok népszerűbbek. Blogolási statisztikai kutatások szerint a hétnél több képet tartalmazó bejegyzések 116% -kal nagyobb organikus forgalmat kapnak, mint a képeket nem tartalmazó bejegyzések. Hasonlóképpen, a videókkal rendelkező blogok 83% -kal nagyobb forgalmat kapnak, mint a videó nélküliek.

Ha „hogyan” témájú blogokat ír, akkor a képek segítenek a látogatóknak megérteni, mit kell tenniük. Például ez a WaaS – Landing Oldal Készítés blog képernyőképeket használ, hogy megmutassa az olvasóknak, mire kell kattintaniuk a következő gombra a WordPress céloldalának létrehozásához.

WaaS.hu - Landing Oldal Készítés Blog

Ne feledje, hogy sok nagy felbontású média növelheti webhelye betöltési idejét, ezért fontos optimalizálni a képeket és más médiatartalmakat. Az olvasóknak át kell görgetniük minden olyan médiát, amely nem érdekli őket, ami különösen frusztráló lehet az okostelefon- és táblagép-felhasználók számára.

Ennek ellenére minden vizualizációnak hozzáadott értéket kell képviselnie az olvasó számára.

Zárja le a blogbejegyzéseket egy következtetéssel

Egy jó következtetés összefoglalja az összes pontot, amelyet a blogban alkalmazott, anélkül, hogy új információkat vezetne be.

Általános szabályként azonban a következtetések általában elég rövidek, ezért ne aggódjon, ha a következtetés egy vagy két mondat.

Befejezés, lenyűgöző cselekvésre ösztönzéssel (CTA)

Amikor az olvasó eléri a bejegyzés végét, meg kell mondania neki, hogy mit kell tennie. Ennek olyan műveletnek kell lennie, amely megtartja őket a blog oldalain, vagy konverzióra készteti őket, amit cselekvésre ösztönzésnek neveznek.

A következő Egyszerű digitális letöltések bejegyzésben számos cselekvésre ösztönzést láthat az oldalon.

Példa cselekvésre ösztönzésre.
Hogy írjunk tökéletes Blog cikket? (struktúra + példák)

A jó cselekvésre ösztönzés egyértelmű, pontos cselekvésre kéri a felhasználót, és sürgősséget érez. Megkérheti például őket, hogy töltsenek le egy PDF-fájlt, vagy iratkozzanak fel az e-mail hírlevelére.

Egy másik lehetőség az, hogy javasoljon néhány bejegyzést, amelyet a látogató legközelebb el szeretne olvasni.

A legjobb eredmény érdekében olyan linkeket tartalmazzon, amelyek valamilyen módon kapcsolódnak az aktuális bloghoz.

Reméljük, hogy ez a cikk segített jó ötleteket találni és megtanulni, ahhoz, hogy tökéletesebb blog cikkeket írhasson.

Ha tetszett amit itt olvasott, ossza meg mással is! Köszönjük!

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Email
Print

Nézze meg további cikkeinket is:

WordPress karbantartás, wordpress weboldal karbantartás , wordpress support, wordpress maintenence, weboldal karbantartás, wordpress weboldal karbantartás ár

WordPress Weboldal Karbantartás

A WordPress weboldal karbantartása kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy weboldalad zökkenőmentesen működjön és optimális teljesítményt nyújtson. A rendszeres frissítésekkel, biztonsági intézkedésekkel és tartalomkezeléssel javítható a felhasználói élmény, növelhető a keresőmotorok rangsorolása és védelmet nyújthat a lehetséges fenyegetésekkel szemben. Ebben az átfogó útmutatóban felfedezzük a WordPress weboldal karbantartásának fontosságát, és praktikus tippeket nyújtunk weboldala tökéletes állapotban tartásához.

Tovább »
Ingyenes-webdesign-webdesigner-tanfolyam-–-5.-resz-A-Felhasznaloi-Elmeny-UX-alapjai

Ingyenes webdesign webdesigner tanfolyam – 5. rész: A Felhasználói Élmény (UX) alapjai

Az Ügyfél és az Ügyfél Élmény, Felhasználói Élmény (UX) körül…

Hiánypótló, részletes anyag a Web Design, és WebSite Design terén. Egy komoly űrt tölt be. Bár igencsak elméleti az anyag.

Ellenben a lényeges web design vagy akár az alkalmazás designra vonatkozó legfontosabb szempontokat és elméleti alapokat érinti az anyag.

Az Ügyfél és az Ügyfél Élmény, Felhasználói Élmény (UX) körül…

Tovább »
Weboldal készítés árai és költségei 2023-ban weboldal készítés árai Weboldal készítés árak 2023-ban weboldal készítés weboldal keszites ar weboldal ar weboldal készítés árak weboldal készítés ár wordpress weboldal készítés ár wordpress karbantartás ár honlap készítés ár honlap készítés árak website készítés ár weblap készítés ár weboldal készítés árak weboldal készítés árak 2023-ban

Weboldal készítés árai és költségei 2023-ban

Weboldal készítés árai és költségei 2023-ban.
Weboldal készítés árak (Budapesten és jellemzően Magyarországon.)
Belépő szintű üzleti weboldal készítés hozzávetőlegesen 120.000 – 450.000 Ft
Professzionális üzleti weboldal készítés körülbelül 350.000 – 1.800.000 Ft
Prémium üzleti weboldal készítés nagyjából 1.300.000 Ft-tól kezdődik
Landing Oldal készítés ára kb. 30.000 Ft-tól kezdődik
WebShop, Webáruház készítés árai körülbelül 350.000 Ft-tól kezdődnek

Tovább »
Hírlevél feliratkozás

Hírlevél feliratkozás

Hogy csak arról értesüljön, amiről szeretne.

Sikeres feliratkozás!

Maradjon még! :)

Ajándékkal várjuk!
Szeretne Sikeresebb lenni?

Válasszon weboldal készítési kedvezmény vagy ingyenes weboldal mini audit közül.
Írja meg itt, melyiket szeretné.