Az alábbi SEO cikk hangos felolvasása (TTS)
Hány SEO kulcsszót használjak a cikkemben?
A webes tartalomkészítés során gyakran felmerül a kérdés, hogy hány kulcsszót használjunk a SEO érdekében. Nyilvánvaló, hogy a kulcsszavak alapvető szerepet játszanak egy weboldal rangsorolásában, de az egyszerű ismétlés nem elegendő. Az alábbiakban megtudhatja, hogyan használhatja hatékonyan a kulcsszavakat a rangsorolás javítása érdekében.
Mi az a kulcsszó vagy SEO keyword?
A kulcsszavak azok a szavak vagy kifejezések, amelyeket a keresőmotorok azonosítanak a weboldalakon, és a tartalom indexelésére használnak. Ezért meg kell felelniük a kiadvány témájának vagy az írás témájának, tartalmának. A rangsorolás sorrendjét a felhasználók keresőkifejezéseivel való megfelelésük szintje határozza meg és ezek azonosítása a tényleges tartalommal a Google vagy bármely keresőmotorok által. És itt nem elhanyagolandó a tartalom és a kulcsszavak korrelációja.
Így válik fontossá, hogy különös figyelmet fordítson a kulcsszavak kiválasztására, valamint arra, hogy hány kulcsszót használjon a SEO-hoz, illetve milyen jellegű, mélységű legyen a hozzá kötődő tartalom.
Hogyan válasszunk kulcsszavakat?
Logikusnak tűnik, hogy a legnépszerűbb kulcsszó használata növeli az organikus forgalmat. A kulcsszavak használata azonban ennél árnyaltabb. A leggyakrabban használt kulcsszavak általában nagyon versenyképesek. Szinte biztos, hogy a versenytársai is használják őket, ami szinte lehetetlenné teszi az első helyezésben való megelőzésüket, különösen, ha már vannak jól bevált listavezetők az Ön által választott témában.
(Ha bövebben szeretne olvasni SEO alapokkal kapcsolatban, olvassa el alábbi cikkünket)
De ne adja fel. A kisebb keresési volumenű kulcsszavakkal is jó eredményeket érhet el, ha okosan használja őket. Ez azt jelenti, hogy a felhasználó szándékára, azaz a keresés okára kell összpontosítania. Tehát azon túl, hogy kiszámolja, hány kulcsszót használjon a SEO-hoz, összpontosítson a hatékony kulcsszavak azonosítására. A versenyképes SEO-stratégia lehetővé teszi, hogy más, ismertebb márkák elé/fölé kerüljön.
Hosszú kulcsszavak, long-tail keywords
Az úgynevezett long-tail kulcsszavak olyan összetett kifejezések, amelyek pontosabban célozzák meg a tartalom témáját. Mint ilyenek, gyakran hosszabbak, mint a hagyományos kulcsszavak, és specifikusabbak. Például az „oktató játékok” kulcsszóval nehéz lehet magasan rangsorolni. Az „oktató játékok 0-2 éves gyerekeknek” azonban szűkebb körű keresőkifejezés.
A long-tail kulcsszó egy adott piaci rést céloz meg. Használata kevesebb organikus forgalmat eredményezhet, de magasabb minőségű, jobban a témára fókuszáló látogatókat hoz. Az oldalát meglátogató érdeklődők, olvasók valóban érdeklődni fognak az adott tartalom iránt, ami a konverzió nagyobb valószínűségét eredményezi. Ebből az álláspontból nézve kevésbé számít az, hogy hány kulcsszót használ a SEO-hoz, mint inkább a kiválasztott kulcsszavak pontossága.
Hány kulcsszót használjunk a SEO-hoz?
A tartalomkészítéssel kapcsolatos egyik legfontosabb döntés, hogy hány kulcsszót használjunk a SEO-hoz, és hogy ismételjük-e, vagy inkább több kulcsszót használjunk. Gyakran jó ötlet két vagy több, egymást kiegészítő kulcsszót akár egy kicsit átfogalmazva, kombinálni ugyanabban a tartalomban. Ezt long-tail kulcsszavakkal vagy további rokon értelmű, de hasonló relevanciával rendelkező kifejezésekkel érhető el. Bár bebizonyosodott, hogy a keresőknek és a Google-nek sincsenek paraméterei az LSI kulcsszavakra, a szemantikus indexelés releváns kritérium.
Amikor egy témát mélyrehatóan tárgyalnak, általában hivatkoznak a kapcsolódó fogalmakra. Nem szinonimák használatáról van szó, hanem a fő kulcsszóhoz szorosan kapcsolódó kifejezések hozzáadásáról.
Ennek a technikának az egyszerű megközelítése az, hogy egyetlen kulcsszóra összpontosító tartalmat írunk. Egy bizonyos idő elteltével vizsgálja felül a kapott rangsorolást, és elemezze, hogy más kulcsszavak is kapcsolódnak-e az oldalához. Optimalizálja ezeket, hogy javítsa a keresőmotorok szerinti rangsorát.
A fókusz kiszélesítésekor ügyeljen arra, hogy olyan kulcsszavakat válasszon, amelyek kapcsolódnak a témához, különben elveszíti a vonzerőt és a keresők jó értékelését relevancia szempontjából.
Milyen gyakran kell kulcsszavakat használni a SEO-hoz?
A legjobb, ha kerüli a kulcsszavak válogatás nélküli használatát. Egy kulcsszó használatának száma nem feltétlenül korrelál azzal, hogy milyen magas a rangsorolás. Az gyakori ismétlés, kulcsszóhalmozásnak számít, amit a legtöbb kereső inkább negatívan értékeli és negatívan befolyásolja a rangsorolást is. Azaz csak óvatosan használjuk a túl gyakran ismétlődő és a túl sok féle kulcsszót egyaránt.
A keresőmotorok büntetik a redundanciát. Ez fekete kalapos SEO-taktikának tekinthető. Ráadásul a tartalom átfogalmazása nem ad hozzáadott értéket. Ellenkezőleg, ez is csökkenti annak relevanciáját. Ne feledje, hogy az, hogy mennyire jól reagál a felhasználó keresési szándékára, erősebb kritérium az első helyeken való rangsoroláshoz.
Annak meghatározásakor, hogy hány kulcsszót használjunk a SEO-hoz, vagy hányszor ismételjük őket, meg kell különböztetnünk a gyakoriság és a sűrűség fogalmát. Az előbbi arra utal, hogy egy kulcsszó abszolút hányszor szerepel. Más szóval ez a kulcsszó előfordulási száma.
A sűrűség viszont a tartalom hossza alapján kerül kiszámításra. Például egy 500 szavas szövegben kevesebbszer kell ismétlődnie a kulcsszónak, mint egy 1000 szavas szövegben. Mivel a rövidebb szöveg felületesebb és tömörebb megközelítést tesz szükségessé, nem szükséges a kulcsszót többször használni.
A sűrűséggel kapcsolatban azonban nincs általános konszenzus. Egyes szakértők azt javasolják, hogy a tartalom minden 100 szavára egy kulcsszót használjunk. Ez 1%-os sűrűségnek felel meg. Egyesek az optimális tartományt a teljes szöveg 2%-ára terjesztik ki.
Ahelyett, hogy önkényesen döntene arról, hogy hány kulcsszót használjon a SEO érdekében, inkább törekedjen arra, hogy természetes módon illessze be őket. Győződjön meg róla, hogy minden egyes előfordulásának van értelme, és az inkább megkönnyíti, mint hátráltatja a szöveg olvasását és megértését.
A keresőmotorok algoritmusai képesek felismerni a kulcsszavak helytelen használatát. Ha a szövegbe erőltetetten beillesztik ezeket a kifejezéseket, az ronthat a tartalom hitelességén és értékén. Azaz előbb-utóbb pozíciót fog veszteni a cikk.
Röviden, ne arra összpontosítson, hogy hány kulcsszót használjon a SEO érdekében, hanem próbáljon magával ragadó és pontos tartalmat létrehozni. A hatékony megfogalmazás sokkal jobban vezeti az olvasót, abba az irányba, hogy megértse az ajánlatának célját vagy előnyét.
Hogyan használjunk kulcsszavakat? (Összegzés)
Összegezve, legyen tisztában azzal, hogy a kulcsszavak elhelyezése sokkal fontosabb, mint a sűrűség vagy a gyakoriság. Tegye be őket a meta címbe és a meta leírásba, az URL-ben is alkalmazza és nem utolsó sorban természetesen a szövegtörzsben is. A címben, valamint néhány feliratban is meg kell jelenniük. Fontos, hogy használja őket a képfájlok neveiben és az alternatív szövegekben.
Amint látja, nem az a kérdés, hogy hány kulcsszót használjon a SEO érdekében, hanem az, hogy hogyan használja őket hatékonyan.
Új cikk megjelenés értesítő
Sikeres feliratkozás!