SEO alapjai 2022-2023-ban

SEO alapjai 2022-2023-ban
– kezdők útmutatója

Mi a SEO? Miért fontos a SEO?Keresőoptimalizálás okosan.

Miért olyan fontos a SEO?


Először is ingyenes, ellentétben a hirdetésekkel.


Rengeteg ember keres különböző dolgokra minden nap, és az ilyen, ingyenes forgalom nagyon fontos lehet egy vállalkozás számára.


Másodszor pedig, ha egyszer már magasan rangsorolnak a keresők, akkor idővel állandó forgalmat kap az adott online megjelenés vagy weboldal, míg szinte minden más digitális marketingstratégia hirtelen megugró forgalmat eredményezhet, azonban ezek ereje később elvész, általában elhalványul.


És végül, miért hagyná ki azt a lehetőséget, hogy vállalkozásának segítségével világszerte több milliárd internetfelhasználót érhet el?

SEO alapjai 2022-2023-ban – kezdők útmutatója - webserve.hu
SEO alapjai 2022-2023-ban – kezdők útmutatója – webserve.hu

A SEO a Serach Engine Optimization, avagy a kereső /motor/ optimalizálás.

A keresőoptimalizálás (SEO) lényege, – mint előbb írtuk – hogy növelje weboldala vagy online jelenléte láthatóságát, megtalálhatóságát, helyezését a főbb keresőmotorok organikus találati listáján.

Ahhoz, hogy ezt a láthatóságot elérje, három alapvető összetevő dologgal tisztában kell lennie:

Milyen típusú tartalmakat akarnak vagy igényelnek az emberek.

Hogyan működnek a keresőmotorok.

Hogyan kell megfelelően népszerűsíteni és optimalizálni weboldalát.


Bár a keresőmotorok és a technológia folyamatosan fejlődik, vannak olyan alapvető elemek, amelyek a SEO kezdete óta változatlanok maradtak.

Sajnos sok esetben a tényleges jelentését veszik figyelembe, azaz sokan a keresőmotoroknak (Search Engine) írták korábban az anyagokat. Ez ma már szerencsére változóban van. És a kereső szoftverek a fogyasztók/ olvasók számára igényes hasznos tartalmakat kezdik kiemeltebben értékelni és jobb pozíciókba helyezni. Ennek köszönhetően egyre inkább az olvasók számára értékes írások és anyagok készülnek és nem csak a keresők számára íródnak ezek az anyagok.

Tehát a SEO a weboldalak optimalizálására utal, és arra, hogy javítsák a weboldalak, blogok vagy egyéb online jelenlét pozícióját a keresőmotorok találati oldalain (SERP).

Ez az optimalizálás típus alapvetően a weboldalak organikus (természetes) találati lista pozíciójának forgalmának növelése irányába mutat, nem pedig a hirdetéses keresési eredmények (Kereső Marketing – fizetett hirdetések, mint Google AdWords, Facebook-Meta Ads) témák irányába.

A SEO alapú írások és a SEO szakemberek, szövegírók, alapvetően nem manipulálják a keresőket, de mégis figyelembe veszik azok elvárásait. Ugye itt a webes vagy online, internetes keresőmotorokról vagy keresőprogramokról beszélünk, mint pl.: a Google Search, a Bing, a Yahoo Search vagy akár az ASK.

A fent említett SEO szakemberek weboldalak készítésénél közreműködő szövegírók vagy Bloggerek alapvetően a weboldalakat és a weboldalak tartalmát készítik , írják olyanra, hogy mind az olvasók, mind pedig a keresőrobotok számára a legjobb eredményeket érjék el.

SEO alapok, tapasztalatok és legjobb gyakorlatok 2022-re / SEO best practices

A SEO egy olyan módszer, amely a legjobb gyakorlatokat követi. A SEO alapjai segítenek olyan tartalmakat létrehozni, amelyeket az emberek meg akarnak találni, amikre keresnek, rákeresnek, elsősorban a saját nyelvükön és a saját keresési szavaikkal.
Ez a webhelyek folyamatos organikus forgalmát fogja eredményezni.

 
Néhány a legjobb, gyakran alkalmazott SEO gyakorlatok közül:
  •  Kulcsszó kutatás
  •  On-Page optimalizálás
  •  Technikai SEO

Kulcsszó kutatás: 

A kulcsszókutatás kulcsfontosságú. 🙂

 A kulcsszókutatás a SEO alapja. Miután azonosította azokat a kulcsszavakat, amelyeket meg kíván célozni, elkezdheti a tartalom létrehozását, vagy blogolást a témában és a tartalom optimalizálását a honlapja számára, hogy növelje a rangsorolását ezekre a kulcsszavakra.

 A kulcsszókutatás első lépése annak megértése, hogy az ügyfelek mit keresnek az interneten. Nem is igaz, mert sokkal fontosabb, hogy előbb megértsük az ügyfélkörünket, hogy ők hogyan és mire keresnek, ki az igazi célcsoportunk. Ha ezt látjuk és jól beletalálunk hamar sikereket érhetünk el. Néha könnyű megtalálni azokat a kulcsszavakat, amelyekre az ügyfeleink keresnek, ha az alaptevékenységéhez kapcsolódó tág fogalmakról van szó.

 Néha ez nehezebb, és olyan tartalmat kell létrehoznia, amely segít valakinek, aki nem biztos benne, hogy például el kell látogatnia a tartós smink stúdióba. Azoknak a célcsoportjához, akiknek esetleg egyenetlen a szemöldökük, vagy azonnali segítségre van szükségük, létrehozhat egy oldalt a következő témában: „mi a legjobb eljárás a microbladinghez a természetes megjelenésű tartós szemöldökhöz?”.

A fentihez hasonló specifikus tartalmak – bár kisebb a keresési szám ezekre – de hatékonyabbak lehetnek ezek a célzott tartalmak, ha mondjuk szakértője az adott témának. És persze e mellett, ezen a szűkebb területen belül rendkívül jó kulcsszókutatást tud végezni. Aminek eredményeként képes megtalálni a versenytársak által alig célzott, de az ügyfelek által keresett tartalmakat.

Bárhogy is nézzük, kulcsszókutatás nélkül is elindulhat bárki, de ha szeretné, hogy meg is jelenjen a találati listákban, s ne neki kelljen a saját networkjében, selfmarketinggel terjesztenie a témában szakértő írását, akkor nem gondolom, hogy kihagyható ez a lépés. Ha ebben a témában nem szakértő, keressen fel SEO szakembereket. Ők drága szoftverekkel – amit már megvásároltak – remek irányt tudnak mutatni a témához illő megfelelő kulcsszavak tekintetében.

Amennyiben ezt a kedves olvasó maga szeretné elvégezni, vannak ehhez elérhető ingyenes és fizetős toolok és szoftverek is. És persze rengeteg szakmai írás, cikk és video lelhető fel az interneten a témában, amelyekben sokféle eszközt felsorolnak. Ha most az egyszerűből indulnék ki, akkor maga a Google keresője is ad egy ilyen nagyon alap lehetőséget. Ha beírja a böngésző link mezejébe, hogy google.com, majd annak a keresőjébe elkezdi írni a szavakat a témában, javaslatokat fog adni a kereső mezőbe történő beíráskor.

Mondjuk azt, hogy ez az egyik legegyszerűbb, leggyorsabb és ingyenes megoldás egy nagyon alap, ingyenes kulcsszókutatás elkezdéséhez. Maga a fő, alap kulcsszó a szemöldök, a többi, mint a kép is mutatja, a szemöldök tetoválás, vagy szemöldök tetoválás árak az úgynevezett longtail, specifikusabb kulcsszavak.

SEO alapjai, Kulcsszókutatás 2022 2023 webserve.hu

A példa kedvéért a fenti szemöldök téma mentén megragadva, elkezdtem beírni a keresőbe a „szemöldök” szót, melyre az alábbi javaslatokat, kulcsszavakat dobta fel a google.

Kulcsszókutatás – alap, ingyenes megoldása 🙂

Amennyiben szeretne többet tudni a kulcsszavakról, kulcsszó használatról, nézze meg a „Hány SEO kulcsszót használjak a cikkemben?” című írásunkat is!

On-Page optimalizálás

 Már nem elég olyan tartalmakat írni, amelyek a célzott kulcsszavakra összpontosítanak. Optimalizálni kell az oldal kulcselemeit, ha eredményeket szeretne elérni a keresőkben.

Főcímek, headline elemek:

Néha nem könnyű olyan főcímet, címsort létrehozni, amely tartalmazza a kulcsszavas kifejezést. Fontos, hogy a cím könnyen olvasható legyen, és felkeltse az olvasó figyelmét. Ha a célzott kulcsszava a „tartós smink”, a cím „tag”-je lehet a következő: „A legjobb gyakorlatok, mielőtt a tartós smink mellett dönt”.

URL-címek:

Sokkal könnyebb URL-t választani. A legtöbb URL cím megfelelhet a kulcsszavas kifejezésnek. Ha a fenti példát használná, akkor jó lehet például az URL létrehozásához a : /tartós-smink/.

Címszavak:

A címsorok erőteljes jelzést adhatnak a Google számára az oldal tartalmáról. A legjobb, ha az oldal címe az egyetlen H1, és minden cím vagy altéma H2. Hosszabb tartalom esetén használhat H3 címsort is. Ezeknek a címsoroknak lehetőség szerint kulcsszóoptimalizáltnak kell lenniük.

Kerülje, hogy ugyanazt a kulcsszavas kifejezést használja az oldal címeként. Továbbá ne erőltessen kulcsszót vagy kulcsszavas kifejezést a címsorba, ha úgy érzi, gondolja vagy hallja, hogy természetellenesen hat. Az egyértelműség javítása érdekében a „Tartós smink” helyett a „Mikrobalzsam” kulcsszót adhatja egy címsorhoz.

 Formázza meg a tartalmát:

Ahol lehet, ossza fel a nagy szövegrészeket. Ahelyett, hogy egy hosszú mondatot írna, amelyben szemöldökráncolással kapcsolatosan sorolja fel a problémákat, készítsen felsorolásos listát. Így gyorsan, könnyen olvasható formában jelenítheti meg az információkat. Készítsen egy H2-t a lista címének. Ezután készítsen H3-at a tételekből.

Belső hivatkozás:

Amikor csak lehet, tegyen linket a weboldala más tartalmára, korábbi hasonló témájú cikkeire, hogy növelje azok megtalálási gyakoriságát (Persze csak ésszel, mert a túl gyakori hivatkozásokat büntetik a kereső szoftverek/robotok).

Meta leírások:

A Google különböző meta leírásokat hozhat létre a különböző típusú lekérdezésekhez, még akkor is, ha az oldal tartalma azonos. Bár ezek nem kapcsolódnak közvetlenül a rangsoroláshoz, hatással lehetnek az átkattintási arányra (CTR) – mert ezek jelennek meg a keresési címsorok alatti leírásban. Ezért fontos, hogy olyan meta leírást készítsen, amely arra ösztönzi a felhasználókat, hogy kattintsanak át az oldalára. Ezt úgy érheti el, hogy elmagyarázza az oldal egyedi ajánlatát, és kattintásra ösztönzi a felhasználókat. A keresőmotorok gyakran szinonim kulcsszavakat és célkulcsszavakat használnak, hogy segítsék az Ön keresési eredményét kiemelni.

Képek:

A képek az oldalon növelik az oldal betöltési idejét. A képek az első számú ok, amiért az oldalak lassan töltődnek be. Méretezze át a képeket úgy, hogy csak akkorák legyenek, amekkorára szüksége van, és ne legyenek egy pixelrel nagyobbak. Ennek ellenére még jó minőségűek maradjanak. Hacsak nem igényel átlátszó hátteret, mentse a képeket JPG vagy a ma egyre jobban terjedő Webes kép, WEP formátumban.

Ezután tömörítse a képet, de a lehető legkevésbé, hogy megőrizze a képminőséget. Miután a képet átméretezte és tömörítette, át kell neveznie azt, a célzott kulcsszavas kifejezéssel. Optimalizálja az alt szöveget is. A kereső robotok a fájlnevet és az alt szöveget is felhasználják a kép megértéséhez. Kerülje a kulcsszó halmozást, és ehelyett optimalizálja a képet kulcsszóra ugyanúgy, ahogyan a kulcsszavas kifejezést átalakította emberek által jól olvasható és a témát kiemelő címszavakká.

Technikai SEO

 Még ha a weblapja keresőmotorokra van is optimalizálva, technikai problémák megakadályozhatják, hogy a keresőmotorok számára is jól teljesítsen az adott oldal.

 SEO:

A nem indexelés vagy az indexelés tiltása a legnagyobb hiba, amit elkövethet. A nem indexelhető weboldal a második legsúlyosabb hiba. Persze, csak miután már véglegesre és hibátlanra elkészítette az oldalát. Mert ezeknél is rosszabb, ha hibás vagy félkész tartalmat indexelnek a keresők. Honlapjának könnyen indexelhetőnek kell lennie. Ez például WordPress esetén azt jelenti, hogy a WordPress-adminnak aktiválnia kell a Beállítások > Olvasás > weboldal indexelhetősége keresőmotorok számára jelölőnégyzetet (Lásd a fotón alább) Ez alapban tiltott állapotban van, azaz be van pipálva a tiltás.

Seo-alapjai-2022-2023-weboldal-indexeles-engedelyezese
Seo-alapjai-2022-2023-weboldal-indexeles-engedelyezese-WordPressben

Más weboldalak, pl.: egyedi fejlesztésű oldalak esetében azonban ez azt jelentheti, hogy a fejlesztőnek szerkesztenie kell a kódot, hogy megváltoztassa a robots meta tag „index, follow” státuszt, láthatóvá, feltérképezhetővé.

 
301 átirányítás:

A weboldalak átalakulhatnak újratervezések, stratégiaváltások, brand váltások és sok más tényező miatt. Bár nem javasolt, de a weblapok URL-címeik megváltozhatnak, megváltoztathatják, amikor frissítik őket. A Google úgy tekinthet egy olyan webhelyet, amelynek tartalma az egyik URL-címről a másikra kerül, mintha új oldal lenne. Ezzel elveszítheti az összes rangsorolását és kemény munkáját.

Ha egy backlink olyan oldalra mutat, amely 404-es választ (az oldal nem létezik hibakót) ad vissza, elveszítheti minden értékét. Nemcsak azért fontos az átirányítások létrehozása, hogy visszanyerje a linkek teljes értékét, hanem azért is, hogy javítsa a felhasználói élményt és tudassa a Google-lal, vagy bármelyik keresővel, hogy a tartalom megváltozott.

Például előfordulhat, hogy az összes blogja tartalmazta az évet, hónapot és dátumot az URL-címben, így szükségtelenül hosszú URL-címek jöttek létre, mint például ez a „/2023/12/30/tartós-smink/”, és valaki úgy döntött, hogy ezeket az URL-címeket „/blog/tartos-smink/”-re frissíti. Beállíthat egy átirányítást a régi URL-re, így nem veszíti el az összes organikus forgalmát.

 Sitemaps:

A websitetérkép a sitemap egy nagyszerű módja annak, hogy a keresőmotoroknak megadjuk az indexelendő URL-címek listáját. A Google így gyorsabban feltérképezheti és indexelheti weboldalait. Mivel a sitemap dinamikus, a Google észrevesz minden változást vagy új tartalmat a sitemapben.

Az oldalak oldaltérképei lehetővé teszik, hogy megtekinthesse a honlapján található összes feltérképezhető vagy indexelhető oldalt. Ellenőrizze az oldaltérkép-fájlját, hogy a tesztoldalak, az automatikusan generált archívumok vagy más olyan oldalak, amelyekre nem szeretné, ha a felhasználók eljutnának, ne legyenek indexelve. Miután elvégezte az oldaltérkép-fájl ellenőrzését, küldje el azt a Search Console-on keresztül a Google-nak.

Reszponzív, Mobilbarát:

Bizonyára rengetegszer hallotta már, hogy az internetes oldalak mobilról történő olvasása / megnyitása rohamosan növekszik. A rengeteg okostelefon miatt hamar népszerűbbé vált, mint a számítógépről nézett/olvasott tartalmak.

Tehát kulcsfontosságú, hogy weboldalát a mobilfelhasználók számára optimalizálja. Weboldalának mobilbarátnak kell lennie. Amennyiben ez részletesebben érdekli itt találj a mobil reszponzivitással kapcsolatos írásunkat

Itt találja a Google mobilbarát tesztjét, amivel ellenőrizheti, hogy a Google mobil reszponzívnak, mobilbarátnak látja-e az Ön weboldalát: https://search.google.com/test/mobile-friendly

 Pagespeed:

Az oldalsebesség, az oldalak betöltési ideje már jó ideje fontos rangsorolási tényező, de most, hogy a Google is a mobile-first gondolkodásmódot erősíti, főleg fontosak.

Büszkék vagyunk rá, de a fenti képek szerinti eredmény elérésében nem kis munkánk van. Főleg a Mobil eredménye 97% kimagaslónak számít, de azért a desktop 100% sem rossz eredmény :)). Ezek a remek eredmények is segítik a webserve.hu oldalaink jó rangsorolását.

Persze nem csak a keresők miatt, fontos a mobile-first és a remek betöltési sebességek, hanem az ügyfél élményt is javítják. Nem utolsó sorban az ügyfelek nem hagyják ott az oldalainkat, mert rendkívül gyorsan betöltődnek mind desktopon, asztali gépen, mind pedig mobil eszközökön, mint okostelefon, tablet…

És ahogy fent is olvashatták, rendkívüli mértékben megnövekedett a mobil készülékekről, okostelefonról tabletről történő internetezés, online források fogyasztása, olvasgatása, közösségi oldalak csekkolása. Ezek miatt is kifejezetten fontos a remek optimalizálás.

Gondoljon csak bele, ön mennyit használja a mobilkészülékét ilyen műveletekre? Gondolom talán túl sokat is. 🙂 Ezzel sokak vannak / vagyunk így. A fent említett search console, az oldalaknál azt is méri és figyeli, hogy milyen eszközökön érkeznek az érdeklődők. . A Google oldalsebesség tesztelő linkje itt érhető el

A Google bejelentette a Core Web Vitals-t, egy új rangsorolási jelet, amely valós adatokat használ az oldalak teljesítményének értékeléséhez. A Jó, a Javításra szorul és a Gyenge közötti pontszámot ad. A fejlesztőnek segíthet javítani a pontszámot, és biztosítani, hogy minden URL „Jó” pontszámot érjen el.

WebServe_Web-Blog_webserve.hu
WebServe_Web-Blog_webserve.hu

Összegezve:

Amennyiben nem, vagy nem csak rendszeresen fizetett hirdetésekkel szeretne állandó és stabil eredményeket elérni a keresőkben és a weboldalak találati listáján, úgy akár egyedi fejlesztésű weboldalban akár WordPress Weboldal készítésben gondolkodik, nem hanyagolható el a SEO és az oldalak keresőkre történő optimalizálása.

Ha továbbiak érdeklik ezzel kapcsolatban, nézze meg SEO tanfolyamunkat, vagy web-blogunkat, vagy akár ingyenes, online tanfolyamainkat, melyet folyamatosan fejlesztünk és bővítünk. Vagy iratkozzon fel hírlevelünkre, amelyben vagy értesítjük ezekről, vagy akár ha úgy szeretnél el is küldjük ezen írásokat.

Sok sikert kívánunk a Weboldalak és a SEO világában.

Ha segítségre lenne szüksége, nyugodt szívvel keressen akár más szakembert , akár minket, a WebServe.hu-nál.

Ha tetszett amit itt olvasott, ossza meg mással is! Köszönjük!

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Email
Print

Nézze meg további cikkeinket is:

Weboldal készítés árak WebServe-Weboldal-Webshop-készités-Online-Marketing-Web-Design-unsplash_M

Weboldal Készítés Árak: A Titkos Recept a Költségek Optimalizálására!

Sok vállalkozásvezetőnek, tulajdonosnak és magánszemélynek vagy induló vállalkozásnak kérdés, hogy mennyibe kerül egy hatékony weboldal kialakítása, és hogyan lehet optimalizálni a költségeket anélkül, hogy a minőséget áldoznák fel. Ebben a cikkben felfedjük a titkos receptet a weboldal készítés árainak optimalizálásához, és néhány érdekes példával szemléltetjük a különböző költségstratégiákat.

Tovább »
Weboldal készítés árak honlapkészítés költségei mennyibe kerül egy honlap készítés 2024-ben?

Honlapkészítés árai 2024-ben

Honlapkészítés árai 2024-ben. Mennyibe kerül egy Honlap 2024-ben? – WebServe.hu A honlapkészítés árai és költségei számos tényezőtől függnek, beleértve a weboldal méreteit, funkcióit, a felhasznált

Tovább »
hu_HUHungarian
Hírlevél feliratkozás

Hírlevél feliratkozás

Hogy csak arról értesüljön, amiről szeretne.

Sikeres feliratkozás!

Megvalósítom Önmagamat!

Weboldalt akarok! Webserve.hu

Maradjon még! :)

Ajándékkal várjuk!
Szeretne Sikeresebb lenni?

 

Válasszon weboldal készítési kedvezmény vagy ingyenes weboldal mini audit közül. Írja meg itt, melyiket szeretné.