Üdvözlök mindenkit az alábbi ingyenes WebDesign / WebDesigner tanfolyam 1. részében!
A WebDesign tanfolyam vagy WebDesigner
képzés és tanfolyam elsősorban kezdőknek ajánlott, azonban mielőtt továbblépne, a képzés nem ragad meg ezen a szinten!
Középhaladó, akár haladó szintig is alkalmas lesz a fejlődésre a tanfolyamban előre haladva. Haladóknak azért nyújt kevésbé segítséget, vagy ha inkább ismétlési segítséget nyújt, mert a tanfolyam az alapoktól indul és mert a tematikát és a lépéseket kezdők számára alakítottuk ki.
Az alábbi ingyenes WebDesigner tanfolyam, ingyenességének ellenére sok segítséget ad Weboldalak készítéséhez vagy készíttetéséhez, Webes jelenlét és az összkép kialakításához egyaránt.
A tanfolyam több részből áll, a hossza és komplexitása miatt. Ez az első rész, melyben az alapokra, néhány fogalomra kap rálátást Ön, Kedves Olvasó.
Ez az Online WebDesign, WebDesigner képzés – ha a az összes részt tekintjük – az első lépésektől a haladó szintig vezeti végig Önt.
Abban reménykedem, hogy ez a tréning sorozat, szó szerint megváltoztathatja a Kedves Olvasó életét! 🙂
Csapjunk is bele…
Mi is a WebDesign?
Ki a WebDesigner?
Miből áll a WebDesign?
Mire lesz alkalmas, mire használható majd ez az ingyenes WebDesign Tanfolyam?
A webdesign valójában egy kombináció, két különböző készségkészletből vagy iparágból.
1. Grafikai tervezés, arculat tervezés
Az egyik a grafikai tervezés, ami arról szól, hogy hogyan kell használni tervezni, formákat, háttereket, grafikai elemeket, összhangban levő színeket, ami beleillik a szövegkörnyezet és az üzenetet továbbító képek, fotók, videók tervezésébe, ábrázolásába, úgy, hogy az a legoptimálisabban közvetítse a felhasználó részére továbbításra szánt üzenet.
Természetesen része a tipográfia is, amiéről később beszélünk részletesebben, de így előzetesben a karakterek, betűk, betűtípusok kiválasztását, alkalmazását, mérteit, színvilágát, elrendezését értjük. Beleértjük a brand, a márka és az arculat tervezést is.
Nagyon fontos szempont mindezek mellett, ha weboldalról beszélünk, akkor a weboldal betöltési sebessége is. Bár ez alapvetően a következő pontba tartozó elem, de itt is meg kell említenünk, hiszen egy például nem megfelelően optimalizált, méretezett, tömörített kép vagy videó elem, amellett, hogy megbéníthatja az oldalt, rendkívüli mértékben ronthatja a keresési találatokban, az oldal elhelyezkedésében, rangsorolásában elért eredményeket és ez által akár teljesen halálra is ítélhet egy más szempontokból remekül elkészített honlapot.
2. Web, Webfejlesztés, Weboldal készítés, Weboldal építés, WordPress weboldal Készítés, Online WebDesign
A másik pedig a WEB, Webfejlesztés, ami arra keresi a legkiválóbb megoldást, hogy miként hatnak egymásra az emberek, hogyan hat az internet az emberekre, hogyan reagálnak egymásra, a témákra.
Mi és milyen legyen a felhasználói élmény és hogyan valósíthatók meg WebFejlesztéssel / Kódolással vagy Content Manager (mint például WordPress, Drupal, Joomla, Wix, Shopify…) megoldásokkal mindazok a grafikai ötletek elképzelések, melyeket a designer megálmodott – sokszor az ügyféllel közösen.
Elkészítse mindezeket úgy, hogy megfelelően működjenek a különböző web böngészőkben, a különböző megjelenítési platformokon (desktop pc, konzol, notebook, tablet, mobiltelefon…)
Vagyis nem utolsó szempont a reszponzivitás, ami röviden összegezve arra fókuszál, hogy a honlap, weboldal optimális megjelenést tudjon biztosítani minden eszközön.
A minden eszköz alatt azt értem, hogy minden olyan elektronikus, vizuális megjelenítő eszközön, amin online weboldal és tartama képes megjelenni, olyanokra gondolok, mint asztali / desktop gépek, munkaállomások és megjelenítői, monitorai, laptopok, notebookok, tabletek, mobiltelefonok, konzolok, játékgépek, VR szemüvegek, és egyéb VR megoldások, kivetítők… és legyenek ezek bármilyen méretűek és bármilyen operációs rendszert futtassanak, bármilyen web böngészőt, és bármilyen web böngészésre alkalmas megoldást használjanak!… – hozzáteszem, ez nem kis kihívás, de ez van, ez is a feladat része.
(Kapcsolódó cikk : SEO ALAPOK )
És végül mindezekkel együtt, összhangban megfelelően megjelenítse az elvárt eredményt, a brand-et, egy online megjelenést, egy weblapot, vagy éppen, ami a cél, ami fókuszban van az Ügyfélnél.
Ezek mellett ide értjük az online megjelenések, mint weboldalak, közösségi oldalak, social média, online marketing, vagy bármilyen típusú megjelenést, ahol a téma, vagy a célcsoport elérésének része a szöveg, szövegezés, vagyis a tartalom.
Adott esetben, ha mondjuk egy weboldalról beszélünk, aminek a célja, hogy blog típusú oldal legyen, vagy egy online webdesign tanfolyam legyen akár a témája, minden esetben kiemelt szempont a tartalom, a minőségi tartalom vagy a szakértő jellegű tartalom, akkor ott kiemelt súllyal rendelkezik, de általában is fontos elem például SEO, azaz az oldal megjelenése szempontjából a szöveg és a tartalom.
És nem utolsó szempont a kisegítő lehetőségek vagy az úgynevezett akadálymentes szempontok figyelembevételével készülő weboldalak. Azaz gondolnunk kell a látás- hallás- mozgássérült látogatókra, ügyfelekre is.
Ez egy igen sok összetevős „játék”, éles játék, vagyis feladat. Mindenre nem terjedhet ki és mindenben nem lehet tökéletes egy weboldal, egy online megjelenés, de a lehetőségekhez mérten mérlegelni, priorizálni kell és mindezzel együtt törekedni a maximumra.
Ennek a cikknek elkészült egy javított, bővített v2.0-ás változata is, amit itt találhat, aki elolvasná. Amennyiben ez elég volt bevezetésnek – szerintem igen :), javaslom a folytatást, a 2. részt!
( Ingyenes WebDesign / WebDesigner Tanfolyam 1. rész v2.0 – illetve A tanfolyam frissített 2.0-ás változata ezen a weboldalon is megtalálható! )
folytatás – Ingyenes WebDesign / WebDesigner Tanfolyam (2. rész) Ingyenes WebDesign / WebDesigner Tanfolyam (3. rész) Ingyenes WebDesign / WebDesigner Tanfolyam (4. rész)
Ha tetszett a cikk ezen része, ossza meg másokkal is, biztosan örülni fognak és nekik is segít!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Email
További írásaink, hasonló témákban:
Új cikk megjelenés értesítő
Sikeres feliratkozás!